poniedziałek, 3 listopada 2014

KOLEJNY DOM DO MOJEJ KOLEKCJI

A dziś dalszy ciąg przeglądu projektów domów. Wpadłam na coś rewelacyjnego, absolutny ideał domu dla mnie pod względem wizualnym, czyli projekt domu Polana. Ma tylko jedną wadę, jest dla mnie jednej zdecydowanie za duży, bo ma aż 377 metrów powierzchni użytkowej. Ale może mogłabym na bazie czegoś takiego rozpocząć całkiem nową działalność w życiu? Co prawda wymagałoby to ode mnie sporo pracy i całkowitej zmiany trybu życia, ale dla takiego domu warto by było! Bo autorzy piszą, że dom można wykorzystać do prowadzenia gospodarstwa agroturystycznego lub pensjonatu. Zresztą wystarczy spojrzeć na rzut parteru, żeby się zorientować, że doskonale się do tego nadaje.
rzut parteru

Są w nim cztery łazienki, duży salon, wielka kuchnia z jadalnią, dziewięć sypialni, z czego dwie są większe i mają swoje łazienki. No po prostu wymarzony dom na taki cel! Właściwie to można zrobić z niego mały hotel, bo ma zupełnie niezagospodarowany strych. Co prawda uwielbiam strychy i najchętniej miałabym po prostu taki strych zawieszony suszącymi się ziołami, orzechami i skrzynkami z jabłkami w sianie na zimę. Ale tak właściwie to tak ogromny strych można podzielić na część strychową i część z mansardowymi pokojami.

rzut strychu

No ale mnie przede wszystkim urzekł jego wygląd zewnętrzny. Tradycyjny rozkład, w którym naprzeciw wejścia do domu jest wyjście na drugą stronę domu, gdzie można zrobić piękny taras i ogród. Mój ukochany materiał, czyli drewno, drewniane okna z okiennicami, wszystko w naturalnym kolorze drewna. I koniecznie bruk na podjeździe, bo ten dom wymaga dużego, najlepiej okrągłego podjazdu z bukszpanowym, strzyżonym żywopłotem. Całość przypomina po prostu dwór staropolski. Może minęła już moda na ten styl, ale osobiście uważam, że nie ma sensu mieszkać w domu modnym, lecz w takim, jaki człowiekowi odpowiada. A mnie ten styl odpowiada. Naturalność i równocześnie funkcjonalność. Tradycja i nowoczesność w jednym.

elewacja od strony ogrodu

elewacja od frontu


Zastanawiam się, czy nie dałoby się autorów projektu poprosić o zmniejszenie gabarytów domu na moje potrzeby J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...